توراستانبول

توراستانبول

توراستانبول

توراستانبول

جاذبه های گردشگری روسیه

کاخ کرملین مسکو روسیه

از زیبا ترین و بزرگ ترین کاخ های روسیه کاخ کرملین است که در هسته مرکزی شهر مسکو «ارگ» یا «کرملین» است.کاخ کرملین روسیه که می‌توان آن را مروارید معماری و یادبود تاریخی روسیه معاصر نامید از چهار قصر زیبا و چهار کلیسا مجلل تشکیل شده ‌که به منظور اسکان رئیس جمهور روسیه استفاده می‌گردد. این کاخ دارای 8000 اتاق جداگانه از جمله تالارها، سالن‎ها، رخت‎کن، راهرو و اتاق‎های اختصاصی برای اعضای شخص اول مملکت، اتاق مطبوعات و اتاق‎‎هایی برای خدمه فنی است و کرملین جایی است که تمام راه‎های روسیه به آنجا ختم می‎‎شود. دیوارهای کرملین و برج‌ها در سال‌های 1485 تا 1495 توسط استادان ایتالیایی ساخته شدند که توجه بسیاری از مسافران تور روسیه را به خود جلب کرده است. زوایای ناهماهنگ مثلثی شکل دیوارکاخ کرملین روسیه محوطه‌ای به مساحت 275000 متر مربع (688 جریب) را در بر می‌گیرد. کف پوش برخی تالارهای کاخ کرملین روسیه از پارکت است که از 200 نوع چوب‌های گوناگون درست شده و چنین پارکتی یادآور نقش و نگار حک شده بر فرش است. در طی مدت 1600 سال این کاخ تغییرات زیادب کرده است. در اینجا ایوان مخوف و استالین حکومت کردند، «ناپلئون» از کرملین آتش‎گرفتن مسکو را تماشا کرد، «لنین» دیکتاتوری پرولتاریا را شکل داد، «گورباچف» مبتکر دگرگون‎سازی بود، «یلتسین» سعی کرد اصلاحات را به انجام برساند و «ولادیمیر پوتین» در راه به انجام رساندن اصلاحات و قراردادن روسیه در ردیف 10 کشور پیشرفته جهان تلاش کرد. کاخ کرملین روسیه در روزهای پنجشنبه باز نیست و مسافران تور روسیه می توانند در روزهای دیگر از انجا دیدن نمایند و عکاسی داخل کاخ های آن ممنوع می باشد.

 

شهر بازی سوچی روسیه

یکی از هیجان انگیز ترین و سرگرم کننده ترین مکان های روسیه شهر بازی سوچی روسیه است. مسافران تور روسیهاز دروازه ی آتش ورود و داخل آن همه جا و همه چیز رنگ و بوی داستان های تخیلی روسی را نشان می دهد. شهر بازی سوچی روسیهدارای داستان های جن و پری، قلعه های باشکوه، جنگجویان افسانه ای، کلبه های رنگارنگ، جنگل طلسم شده ی مملو از موجودات عجیب و غریب، چشمه ی صلح و آرامش در قلب شهری بزرگ و یا ادیسه ی فضایی، معجزه ی پیشرفت علم و تکنولوژی و .... در اختیار مسافران تور روسیه می باشد. همچنین مسافران تور روسیه می توانند از نمایش زیبای اسب ها در سرزمین بوگاتیرز و از پرش کوانتوم ، بلندترین و سریع ترین کاستر روسیه دیدن نمایند. یکی دیگر از جاذبه های گردشگری روسیه جنگل افسون شده رفته، بر روی بال های پرنده ی آتش سوار شده است و مسافران تور روسیه با رفتن به شهر بازی سوچی روسیهمی توانند زمان خوشی را سپری کنند.

 

کاخ پترگوف روسیه

کاخ پترگوف روسیه یکی از بی نظیرترین پارک ها، کاخها و نمادهای معماری مجلل و بزرگ قرنهای 18 و 19 میلادی می  باشد این کاخ زیبا و مجلل دارای بیش از صد فوارۀ گوناگون و بیش از صد مجسمه زیبا و نمادین می باشد. طراحی کاخ پترگوف روسیه به دستور پتر کبیر طراحی و محل احداث کاخ اصلی، طرح پارک و ساختمانهای دیگر آن بوده است. فواره های پترگف به علت ساختار هیدروتکنیکی منحصر بفرد شهرت زیادی در جهان دارد. نمای شمالی کاخ مشرف به دریا و پارک می باشد. در مرکز این فضای متقارن کاسکاد بزرگ می باشد که آرایش مجسمه ها حکایت از پیروزی روسیه بر سوئدیها در زمان پتر کبیر  بوده است. وسیع ترین سالن کاخ سالن تخت سلطنتی می باشد که بیش از سیصد متر مربع مساحت دارد و دارای چندین تابلوی زیبا می باشد.این کاخ با شکوه و مجلل جز پر طرفدارترین جاذبه های گردشگری روسیه بین گردشگران تور روسیه می باشد.

 

 

کوه البروس روسیه

کوه البروس، قله‌ای در غرب رشته کوه قفقاز و بلندترین قله در قاره اروپا و یکی از قلل هفتگانه جهان می باشد.این کوه در کاباردینو- بالکاریا و کاراچای- چرکسیا در شمال فلات ایران در روسیه و نزدیک به گرجستان است. نام این قله، با نام قله ی البرز هم‌ ریشه است و هر دو شکلی از یک واژه ی ایرانی هستند. کوه البروس بلندترین نقطه در روسیه است این کوه با راتفاع 5600 متر هر ساله میزبان توریست‌های تور روسیه زیادی است که برای اسکی و اسنوبرد به آنجا می‌روند.این کوه همچنین شامل دو قله شرقی و غربی است که قله غربی قله اصلی آن است که با ارتفاع ۵٬۶۴۲۲ متر بلندترین قله اروپا  و قله شرقی تنها 21 متر از قله غربی کوتاهتر است.

 

کاخ کاترین سنت پترزبورگ روسیه

مکانی به نام تزارسکویه سلو در 30 کیلومتری سنت پترزبورگ، وجود دارد که به معنی دهکده تزارها می باشد. کاخ کاترین سنت پترزبورگ روسیه در روسیه واقع شده و مردم و مسافران تور روسیه این کاخ را به دلیل نوع معماری قصر خامه ای نامیده اند.در واقع کاخ کاترین یکی از پر بازدید ترین و معروف ترین بنای تاریخی در روسیه می باشد.

کاخ کاترین سنت پترزبورگ روسیه که تا قرن هجدهم میلادی در اشغال کشور سوئد قرار داشت، پس از پیروزی روسیه بر ارتش سوئد بازپس گرفته شد و پیتر کبیر در سال 1708 این منطقه را به همسر خود هدیه داد. در بین سال های 17177 تا 1723 با دستور کاترین اول، برانشتین معمار بزرگ روس قصری سنگی در آن احداث نمود و چون قصد داشت این قصر را به عنوان هدیه ای غیر منتظره به پیتر کبیر اهدا کند، بودجه بسیار زیادی را برای آن هزینه  کرد، اما پس از بازگشت پیتر کبیر از میدان نبرد، به جای خوشحالی کاترین را بسیار سرزنش کرد.در سال های 1752 تا 1756 دختر پیتر کبیر، الیزابت اول معمار ایتالیایی دربار راسترلی را برای توسعه کاخ به یادبود مادرش به خدمت گرفت. راسترلی این قصر را توسعه داده و به زیبایی آن کمک زیادی کرد. در واقع قصر بزرگی که امروزه در دهکده تزارها در سنت پترزبورگ روسیه قرار دارد، حاصل زحمات ایشان بوده است. این قصر متشکل از سالن بزرگ و مجللی به طول 300 متر با پله های بزرگ و اتاق های دلنشین می باشد.در تزئینات این بنا از آب طلا و آینه کاری استفاده شده و وسایل مورد استفاده خانواده تزار و شخص تزار در این قصر قرار دارند. در زمان حکومت کاترین کبیر، کلیسای اختصاصی خانواده تزار، حمام سرد همراه با اتاق عقیق و پارک های بزرگی به سبک های فرانسوی و انگلیسی و همچنین گالری بزرگ کامرون به کاخ تابستانی اضافه شد.کامرون به سبک کلاسیک عشق می ورزید، اما راسترلی به سبک باروک ساختمان ها را آرایش می نمود.این دوگانگی در سبک های معماری، زیبایی فوق العاده ای به این قصر بخشیده است. همچنین در داخل پارک انواع ساختمان های کوچک از جمله ارمیتاژ کوچک، ساختمان نیروی دریایی، استراحتگاه تابستانی و مجسمه های رومی قرن هجدهم واقع شده اند.

جهت رزرو و خرید تور روسیه و اطمینان حاصل کردن از بهترین قیمت ها با بخش فروش تماس حاصل فرمایید.

مطالب مرتبط:

تور روسیه اسفند 95

تور روسیه نوروز 96

تور روسیه از شیراز

تور روسیه از تبریز

تور روسیه از اصفهان

تور روسیه از کرمانشاه

تور روسیه از مشهد

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.