توراستانبول

توراستانبول

توراستانبول

توراستانبول

جاذبه های گردشگری کیش

     آب انبار کیش

یکی از جاذبه های گردشگری و دیدنی جزیره زیبای کیش، آب انبار کیش است که در سال 1372 در منطقه شهر حریره، در مجاورت درخت سبز، با معماری چشم نواز بنا شده است.

به تمامی گردشگران تور کیش تماشای این مرکز تفریحی پیشنهاد میشود. در گذشته در آب انبار کیش، آب آشامیدنی مورد نیاز محوطه به همراه 5 بادگیر ذخیره می شد. البته بادگیر ها وظیفه خنک کردن آب انبار را نیز داشتند که امروزه آب انبار کیش جز یکی از مراکز توریستی جزیره شده، همچنین این جاذبه گردشگری به سبک شهر یزد ساخته شده است و نظر اکثر گردشگرانتور کیش را جلب کرده است. 

روستای باغو کیش

روستای باغو کیش که در جنوب غربی جزیره واقع شده است،از آبادی های قدیمی جزیره کیش است. امروزه در این آبادی تنها چند خانوار دامدار،زندگی می کنند.جدا از این جمعیت بومی طایفه ای غیر بومی به نام گودار (گودر) در جنوب شرقی این روستا مستقر شده اند که دارای رنگ پوست تیره و لهجه ای خاص هستند.روستای باغو کیش بسیار حاصلخیز و سرسبز بوده و بیشه انبوهی از انواع درختان بومی در این منطقه وجود دارد.ساکنان کیش در گذشته دور در سه منطقه روستایی واقع در بخش های جنوب غربی، شرق و شمال شرقی این جزیره زندگی می کرده اند. این روستا تنها روستای به جامانده از دوران کهن بوده که بافت سنتی آن تا به امروز باقی مانده است.علت نامگذاری این روستا یعنی باغو، به این دلیل بوده که از زمان پرتغالیها در این روستا، پیرزنی ۱۰۰ ساله به نام ننه باغو در این روستا زندگی می کرده است، این منطقه همچنین به نام افسانه ی ننه باغو شهرت پیدا کرده است.از اماکن جالب توجه این روستا مسجدی به نام محمد بوده که بر روی دیوار این مسجد سال ۸۸۱ هجری قمری درج شده و گواه قدمت زندگی در این روستای زیباست.

جهت رزرو و خرید تور کیش و اطمینان حاصل کردن از بهترین قیمت ها با بخش فروش تماس حاصل فرمایید.

 


پاراسل و تیوب سواری کیش

پاراسل و تیوب سواری کیش یکی از تفریحات آبی هیجان انگیز برای جوانان بر فراز دریا است. این ورزش آبی بصورتی است که گردشگران کیش سوار چتر پارسل شده و توسط یک ریسمان به طول حدود 150 متر توسط یک  قایق با سرعت نسبتا بسیار بر روی دریا کشیده می شوند.دیدن ساحل کیش و مناظر سواحل نقره فام  زیر آسمان آبی و روی آب های نیلگون در ارتفاع  50 لغایت 60 متری لذت و آرامشی وصف ناپذیر را به گردشگران تور کیش به ارمغان می آورد. گردشگران تور کیش می توان از این مکان زیبا لذت ببرند.

 خانه مردم شناسی بومیان کیش

خانه مردم شناسی بومیان کیش که در قدیمی ترین محله جزیره کیش واقع شده، به همت بومیان کیش راه اندازی شده و قدمتی 200 ساله دارد.این مکان دارای 200 متر مربع مساحت بوده و متشکل از 15 اتاق و 2 حیاط مجلسی و خانوادگی می باشد و به منظور معرفی تاریخ، فرهنگ، آداب و رسوم، نحوه زندگی و صنایع دستی بومیان کیش و توسعه گردشگری،با موافقت سازمان منطقه آزاد کیش به خانه مردم شناسی بومیان کیش تبدیل شده که نمادی از اصالت میهمان نوازی مردمان جزیره کیش می باشدخانه مردم شناسی برای بومیان کیش به ویژه اهالی سفین قدیم به واسطه گذراندن دوران مکتب خانه و فراگیری قرآن دارای جایگاه ویژه ای بوده و به حاج عبدالله ابن شاهین یکی از سرشناس ترین و محبوب ترین اشخاص بومی کیش تعلق داشته،این شخص تاجر مروارید و صاحب یکی از بزرگترین لنج های بادبانی آن زمان بود که به حرفه نجاری و گلافی ( لنج سازی ) نیز مهارت داشته و این منزل را از سه نسل قبل از خود به ارث برده بود.

حدود هزار بافت سنتی و معماری این خانه با وسایل و امکانات سنتی آن در 60 سال گذشته حفظ شده و بخش هایی از آن نیز با استفاده از مصالح بومی بازسازی شده است.حیاط آن دارای دو ایوان و دو اتاق بزرگ برای پذیرایی از مسافران تور کیش است.لازم به ذکر است که زنان در گذشته در این حیاط رفت و آمد نداشتند اما حیاط خانوادگی یا همان (زنانه) متعلق به زنان و دختران خانه بوده و مردان غریبه اجازه ورود به این محوطه را نداشته اند. این مکان همچنین از بخش هایی مثل مجلس (اتاق مهمان مردان)، اتاق زمستانی ، چندول (انبار خرما و محل استحصال شیره خرما ) ، مطبخ ( آشپزخانه ) ، بیت العود ( اتاق خواب ) ، بیت الافروخ ( مکتب خانه ) ، بیت القهوه ( اتاق مهمان زنان )  و ... تشکیل شده است.

جهت رزرو و خرید تور کیش و اطمینان حاصل کردن از بهترین قیمت ها با بخش فروش تماس حاصل فرمایید.

پارک ساحلی سیمرغ کیش

پارک ساحلی سیمرغ کیش از جمله  جاذبه های گردشگری کیش و یکی از پارک های ساحلی آن بوده که در ضلع جنوب شرقی جزیره کیش، در امتداد ساحل و در جوار هتل سیمرغ، هتل ماریناپارک و مجموعه دلفیناریوم کیش واقع شده است. این پارک در زمینی به مساحت تقریبی 15 هزار متر مربع و به طول 300 متر در امتداد ساحل ماسه ایی و بین جاده جهان و جاده دوچرخه سواری ،با کیفیتی خوب و عالی و با چشم اندازی زیبا احداث شده است.

در پارک ساحلی سیمرغ کیش فضاهایی جهت تفریح و سرگرمی کودکان ایجاد شده که می توان به مکان هایی مانند پارک لوله، فضاهای ورزشی شامل زمین بدمینتون، پینگ پنگ، پیست اسکیت، نوار تندرستی، مسیرهای پیاده روی در امتداد پارک و پیاده روهای داخلی، آبنما، ایستگاه دوچرخه، سرویس بهداشتی، فضای سبز و پارکینگهای طولی اشاره کرد. این پارک مکانی مناسب برای مسافران و گردشگران تور کیش جهت گذراندن اوقات فراغت و بهره مندی از آرامش خاص ساحل خلیج فارس می باشد.

جهت رزرو و خرید تور کیش و اطمینان حاصل کردن از بهترین قیمت ها با بخش فروش تماس حاصل فرمایید.

مطالب مرتبط:

تور کیش زمستان 95

تور کیش دی 95

تور کیش بهمن 95

تور کیش اسفند 95

تور کیش نوروز 96

تور کیش از شیراز

تور کیش از تبریز

تور کیش از اصفهان

تور کیش از کرمانشاه

تور کیش از مشهد

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.