توراستانبول

توراستانبول

توراستانبول

توراستانبول

جاذبه های گردشگری ارمنستان

صومعه خور ویراپ ارمنستان

یکی از زیبا ترین و قدیمی ترین مکان های ارمنستان صومعه خور ویراپ است که در دشت آرارات ارمنستان در نزدیکی مرز با ترکیه قرار گرفته است. صومعه خور ویراپ ارمنستان وابسته به کلیسای ارمنی است و محل اقامت کاتولیکوس ارمنستان می باشد. در نزدیکی این ساختمان کلیسایی مربوط به قرن ۱۱ وجود دارد. معنای صومعه خور ویراپ گودال عمیق و یا "چاه عمیق است که مربوط به قرن 7 می باشد و دارای سیستم گرمایشی و حمام بوده و بسیار مورد توجه مسافران تور ارمنستان قرار گرفته است. در آن زمان از انجا به عنوان رندان استفاده می شده است و صومعه سیاهچالی گود و هولناک دارد و خود واژه ارمنی خور ویراپ هم به معنی سیاهچال است. صومعه خور ویراپ ارمنستان مکانی مناسب و تاریخی برای مسافران تور ارمنستان می باشد.


ساختمان اپرا ارمنستان

ساختمان اپرا ارمنستان یکی ازشاهکار های ناب معماری شهر ایروان و از شمار یکی از 10 سالن اپرای برتر جهان می باشد که به نام Aram kachatorian  (اولین اپرا نویس ارمنی)نام گذاری شده است. این ساختمان از دو قسمت ساخته شده که سالن غربی آن، سالن فیل هارمونیک (ارکستر سمفونی ) به نام Aram kachatorian و سالن شرقی آن، سالن اپرا وباله به نام Alexander spendiarian  هست. این بنا با طراحی و نظارت مستقیم معمار مشهور Alexander Tamanian در سال 1931 تاسیس شده است ودر سال 1936 در نمایشگاه بین المللی پاریس مدال طلای معماری را دریافت کرده و اولین برنامه ای که در آن اجرا شده درسال 1932 بوده است و درسالهای گذشته یکی از مراکز جذب توریست محسوب می شود. هنرمندان معروف بسیاری جهت برگزاری کنسرت های موسیقی درساختمان اپرا به ارمنستان سفر می کنند و استقبال خوبی نیز از آنان می شود. مسافران تور ارمنستان می توانند به راحتی از مراکز تفریحی بسیاری که در اطراف ساختمان اپرا ارمنهستان افتتاح شده است بهره ببرند. 

خانه و موزه سرگئی پاراجانف ارمنستان

موزه سرگئی پاراجانف با هدف ادای احترام به سرگئی پاراجانف کارگردان و هنرمندان جمهوری شوروی است و یکی از محبوبترین موزه ها در ایروانمی‌باشد.سرگئی پاراجانف (۱۹۹۰-۱۹۲۴)فیلمساز، نقاش و عکاس سرشناس ارمنی است. خانه و موزه او در ایروان محل نگهداری بیش از ۶۰۰ اثر او، گرافیک‌ها، عروسک‌ها، کلاژها، عکس‌ها، فیلم‌ها و فیلمنامه‌های اوست. طرح منزل و موزه پاراجانف در سال ۱۹۸۸ توسط دولت ارمنستان آغاز شد، ولی احداث آن بر اثر زلزله همان سنه لغایت ۱۹۹۱ بطول انجامید. اما مرگ پاراجانف در ۱۹۹۰ اجازه زندگی در این خانه جدید را به او نداد. خانه و موزه سرگئی پاراجانف ارمنستان یکی از مکان های گرشگری ارمنستان است و مسافران تور ارمنستان علاقمند به مکان های تاریخی می توانند از این مکان بازدید کنند.

Home-Mozeh-Armenia.jpg

Home-Mozeh-Armenia1.jpg




موزه قلعه اربونی ارمنستان

موزه اربونی مکان تاریخی توسط پادشاه اوراتورها تقریبا 3000 سال قبل در کنار دریاچه وان در ترکیه کنونی بنا شده است.این قلعه در قسمت جنوب شرقی ایروان بر روی تپه ای قرار گرفته است. قلعه اربونی به معنای قلعه خون بوده است و امروزه باستان شناسان از اجناس یافته از قلعه فلز کاری های بسیار زیبای اورارتویی را در دید بازدیدکنندگان تور ارمنستان قرار گذاشتند.نمای موزه از جنس برنج از پیکرهای اوراتوری را دارد که در سال 872 قبل از میلاد این قلعه قلعه توسط آرگیشتی اول پسر منوا که پادشاه اوراتو بود ساخته شد و اولین بناهای محکم اورارتویی در ناحیه شرق رود ارس بوده است.موزه قلعه اربونی ارمنستان یکی از مکان های تاریخی است که مسافران تور ارمنستان علاقمند به مکان های تاریخی می توانند از این موضوع بازدید کنند.

Mozeh-Arbuni-Armenia1.jpg


پارک عشاق ارمنستان

پارک عشاق  یک پارک عمومی بسیار زیبا در خیابان بقرمین شهر ایروان ارمنستان می باشد . این پارک  در زمینی به وسعت۲٫۵هکتار در منطقه کنترون ارمنستان بین سال های 2005 الی 2007 بازسازی شده است. در سال ۲۰۰۸بدست یک بانی خیر به اسم آلبرت بوقسیان بازگشایی شد. در پارک عشاق یک حوضچه بسیار قشنگ در کناره کافه آچاجور می باشد که زیبایی این پارک را دو چندان کرده است . احداث این پارک مربوط به سده ۱۸می باشد که در حومه شمال غربی ایروان بود و در گذشته برای قبرستان سده ها وسطایی و کلیسای حقیر نامدار بوده است. پیر رامباچ برای رسیدگی منظره ارمنی و پیدا کردن بهترین گذرگاه حل برای فعال کردن ترکیبی از اصول محوطه سازی ژاپنی در روح طراحی ارمنی استفاده کرده استپارک عشاق ایروان علاوه بر فضاسازی و طراحی فضای سبز زیاد زیبا و دل انگیزش دارای یک کافه کوچک با صندلی هایی در فضای آزاد است ، هم چنین یک سالن آمفی تئاتر بسیار زیبای حقیر با ظرفیت ۲۱۵صندلی و یک سن ۱۰۰متر مربعی نیز دارد. هم چنین پارک عشاق دارای۴ آبشار زیبا و دیدنی نیز می باشد. مسافران تور ارمنستان می توانند از این مکان بازدید کنند.

park-oshagh-armenia1.jpg

park-oshagh-armenia.jpg

مطالب مرتبط:

تور ارمنستان تابستان 96

تور ارمنستان تیر 96 

تور ارمنستان مرداد 96 

تور ارمنستان شهریور 96 

تور ارمنستان نوروز 97  

تور ارمنستان از شیراز

 تور ارمنستان از تبریز

تور ارمنستان از کرمانشاه

تور ارمنستان از مشهد


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.